Ruokakoulut kesällä 2017

Paikalliset 4H-yhdistykset järjestävät jälleen Ruokakouluja kesällä 2017 eri puolilla Suomea. Ilmoittautuminen käynnistyy 1. maaliskuuta klo 10.

Ruokakoulut tarjoavat 8-12-vuotiaille lapsille hauskaa ja hyödyllistä tekemistä kesälomalla. Herkullinen ja terveellinen ruoka tulee leiripäivien aikana tutuksi, kun lapset kokkaavat ja leipovat itse. Lapset saavat valmistaa pullataikinaa, rikkoa kananmunia, maustaa, keittää ja paistaa valmistaessaan joka päivä aamiaisen, lounaan ja välipalan itselleen ja muille leiriläisille.

Lapset tutustuvat myös ruoan alkuperään vieraillessaan yhtenä päivänä maatilalla. Ruoan reitti pellolta pöytään tulee tutuksi, kun he saavat tutustua erilaisiin eläimiin ja esimerkiksi vihannesten viljelyyn.

Ruokakoulun kohokohta on päätöspäivällinen. Silloin lapset valmistavat aterian, kattavat ja tarjoilevat aterian vanhemmilleen ja muille läheisille, jotka saapuvat tilaisuuteen vieraiksi.

Kiinnostuitko? Seuraa ruokakoulu.fi -sivustoa, josta näet tällä hetkellä suunnitteilla olevat ruokakoulut. Lisätietoa ja ilmoittautumiset suoraan linkin kautta järjestävään paikalliseen 4H-yhdistykseen.