Ruokakoulut jatkuvat kesällä 2017

4H-yhdistykset järjestävät lasten ruokakouluja kesällä 2017 eri puolilla Suomea. Ilmoittautuminen alkaa 1.3.

Ruokakoulut tarjoavat 8–12-vuotiaille lapsille hauskaa ja opettavaista tekemistä kesällä. Hyvä ja terveellinen ruoka tulee lapsille tutuksi toiminnallisuuden ja tekemisen kautta. Lapset saavat itse upottaa kätensä pullataikinaan, rikkoa kananmunia, maustaa, keittää ja hämmentää, sillä he valmistavat itselleen aamiaisen, lounaan ja välipalan.

Lapset tutustuvat myös ruoan alkuperään, sillä he vierailevat lähellä olevalla maatilalla. Ruuan reitti pellolta pöytään tulee tutuksi, kun maatilalla tutustutaan joko sikoihin, lampaisiin, lehmiin, kanoihin tai vaikkapa kaalin viljelyyn.

Tärkeää on opetella myös ruokatapoja, jonka vuoksi lapset itse kutsuvat vanhemmat ja isovanhemmat perhepäivälliselle Ruokakoulun lopuksi. Lapset valmistavat ruoan, kattavat pöydän ja tarjoilevat ruoat vieraille. Yhdessä syömisen kokemus on yksi Ruokakoulun kohokohdista.

Olisiko Ruokakoulu kivaa tekemistä sinun lapsellesi? Seuraa ilmoittautumistietoja tällä sivulla.

Ilmoittautuminen alkaa 1.3.2017