Ruokakoulussa käytetään vuodenaikojen ainesosia. Kuva: Petra Ingo

Ruokakoulu on lasten ruokailoa

Ruokakoulu on ruokaan liittyvää tekemistä, kokemuksia ja elämyksiä sekä liikuntatuokioita. Lapsille tarjotaan mahdollisuus kokea RUOKAILOA kaikin aistein ja nauttia liikunnan riemusta. Ruokakoulu sopii 8–12-vuotiaille pojille ja tytöille. Se tarjoaa 4–5 päivänä hauskaa ja hyödyllistä toimintaa koulujen loma-aikoina.

Jokaiseen leiripäivään kuuluu lasten itsensä valmistama aamiainen, lounas ja välipala, liikuntaa sekä oppimistuokioita hyvän ravitsemuksen ja liikunnan merkityksestä. Lisäksi leirin ohjelmaan kuuluu maatilavierailu sekä tervetuliaisaamiainen ja päätöspäivällinen, joille myös lasten vanhemmat ovat tervetulleita.

Ruokakoulussa lisätään lasten tietoja ja taitoja liittyen

• ruoanvalmistukseen
  • terveelliseen ravitsemukseen ja
  • liikuntaan

Ruokakoulujen käytännön toteutuksesta vastaavat 4H-yhdistykset eri puolilla Suomea. Ruokakoulun valtakunnallinen suositushinta on 70 euroa.

Ruokakoulusta